wtorek, 30 października 2012

Placek marchewkowy

Kilka tygodni temu po raz pierwszy od wielu lat zrobiłam placek marchewkowy. Był bardzo smaczny, ale czegoś mu brakowało. W zeszłym tygodniu nadarzyła się okazja, by spróbować inny przepis. Przypadkowo obejrzałam jeden z odcinków "Ugotowanych", którego akcja rozgrywała się w Poznaniu ;)) Jedna z uczestniczek zaserwowała nic innego jak placek marchewkowy, który wszyscy jej goście nachwalić się nie mogli. Pomyślałam, że skoro to taka rewelacja, spróbuję i ja. Placek stał się prawdziwą rewelacją :) Bo naprawdę - pyszny. Zrezygnowałam z serowej polewy i zastąpiłam ją czekoladową.
Ten i inne przepisy możecie znaleźć tutaj.




Składniki:
200 g cukru
1 łyżka kakao
4/5 szklanki oleju roślinnego
4 jajka
275 g mąki
1 łyżeczka cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1/2 łyżeczki soli
1 łyżeczka sody oczyszczonej
2 łyżeczki cynamonu
400 g marchwi startej na grubej tarce
60 g rodzynek
50 g posiekanych orzechów laskowych

Cukier, kakao i olej ubijamy razem mikserem, dodajemy kolejno po jednym jajku. Powoli dodajemy mąkę z przyprawami, a następnie marchewkę, rodzynki i orzechy. Ciasto przelewamy do okrągłej formy (średnica 24 cm) i pieczemy w piekarniku w temperaturze 175°C ok. 45 minut.



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...