poniedziałek, 5 marca 2012

Ciasto czekoladowe

Pyszne, wilgotne ciasto pieczone w formie keksowej, które przypomina popularnego murzynka, chociaż nim nie jest. Przepis mam stąd, wprowadziłam małe zmiany. Przygotowanie ciasta zajmuje kilka chwil, więc polecam zwłaszcza wtedy, gdy goście czekają za progiem :) Podaję z moimi zmianami.


Składniki:
230 g cukru
220 g mąki
2 niepełne łyżeczki proszku do pieczenia
8 płaskich łyżek kakao
1 łyżeczka sody
50 ml oleju
200 g kwaśnej śmietany
70 ml wody
2 jajka

Piekarnik nagrzać do 180 stopni. Keksówkę wyłożyć papierem lub wysmarować tłuszczem. W jednej misce wymieszać składniki suche (cukier, mąkę, proszek, sodę, kakao), w drugiej mokre (jajka - roztrzepane, śmietanę, olej). Połączyć suche składniki z mokrymi, dolać wodę i krótko mieszać. Wylać ciasto do foremki i piec 35-45 minut (do suchego patyczka). Po wyjęciu z piekarnika zostawić ciasto na 10 minut w foremce. Ciasto można polać polewą czekoladową (przyznam, że nie zdążyłam tego zrobić).


2 komentarze:

  1. Jak dla mnie świetny wpis. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  2. Zwał jak zwał, grunt,że czekoladowe:) Po prostu uwielbiam czekoladowe wypieki a klasyczne ciasto czekoladowe to pozycja obowiązkowa w mojej kuchni. Moje ulubione ciasto wychodzi idealne od kiedy stosuje wskazówki z https://wkuchnizwedlem.wedel.pl/porady/desery-i-przekaski/jak-zrobic-tradycyjne-ciasto-czekoladowe/ Moja rodzina uwielbia kiedy piekę a ciasto czekoladowe to ich ulubieniec.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...