niedziela, 4 marca 2012

Boloński kociołek

Chciałam przygotować coś "po włosku". Żaden przepis nie przypadł mi jednak do gustu, więc - koniec końców - zdecydowałam się na danie proste, sycące i chociaż w nazwie włoskie. Cały czas przyprawianie nie jest moją mocną stroną, ale pewnie to kwestia wprawy. Polecam, bo kociołek bardzo smaczny :) Przepis znalazłam na blogu Aleex i podaję bez żadnych zmian.




Składniki:
500 dag mięsa wieprzowego mielonego
500 dag pieczarek
1 cebula
1 puszka pomidorów bez skórki
700 ml wody
10 dag drobno startego żółtego sera
30 dag surowego makaronu penne
przyprawy: sól, pieprz, szczypta chili, oregano, majeranek, papryka słodka, bazylia lub inne ulubione
mąka krupczatka do zagęszczenia potrawy (opcjonalnie)
olej

Pieczarki obrać, opłukać i pokroić na większe kawałki. Podsmażyć na niewielkiej ilości oleju. Przełożyć do większego garnka. Na tej samej patelni zeszklić pokrojoną w kostkę cebulkę. Dodać do pieczarek. Na tej samej patelni na odrobinie oleju podsmażyć mielone mięso. Smażymy je krótko, cały czas mieszając, tylko do momentu, aż straci zapach i kolor surowości. Przełożyć do pieczarek z cebulką. W większym naczyniu zmieszać: pomidory (jeśli nie lubimy kawałków, warto je zmiksować), wodę, przyprawy. Można dodać łyżeczkę koncentratu. Tę mieszaninę wlać do mięsa, pieczarek i cebuli. Do garnka wsypać surowy makaron. Wymieszać i zagotować. Zmniejszyć ogień i gotować ok. ½ godziny do miękkości makaronu. Pod koniec gotowania do potrawy dodać drobno starty żółty ser. Jeśli danie nadal będzie zbyt rzadkie, dodać mąkę rozmieszaną z małą ilością zimnej wody. Zagotować całość.

4 komentarze:

  1. Spróbuję upichcić:) I dam znać jak wyszło:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem bardzo ciekawa efektów, więc czekam na relację :)

      Usuń
    2. Efekty są fantastyczne:) Wyszło przepyszne:) Właśnie jestem po konsumpcji przyrządzonego przez mnie kociołka, oczywiście nie całego:D Brzuszek jest syty i pełen, a Charlie zalegnie zaraz z książką:) Kociołek będzie gościł częściej na stole:) Dzięki:)

      Usuń
    3. Bardzo się cieszę, że pyszny kociołek zaspokoił głód, który nie będzie dokuczał w czasie lektury :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...