niedziela, 13 listopada 2011

Biszkopt truflowy

Chyba każdy, kto lubi piec ma swój "zeszyt" z magicznymi przepisami. A móc obejrzeć czyjś taki zeszyt, to według mnie bardzo duży zaszczyt. Kiedy przeglądałam zeszyt Irene i zobaczyłam w nim przepis na masę truflową - wiedziałam, że muszę ją zrobić. Czułam, że będzie pyszna. I była. Naprawdę polecam!



Biszkopt:
ja piekłam z tego przepisu; odjęłam jedną łyżkę mąki, w zamian dodając łyżkę kakao + budynie o smaku czekoladowym;

Masa truflowa:
20 dag trufli (cukierków),
pół szklanki mleka,
pół szklanki cukru,
kieliszek spirytusu,
1,5 kostki margaryny
drylowane wiśnie 

Do rondelka wlać mleko, dodać cukierki, cukier. Gotować, mieszając tak długo, aż składniki się stopią i powstanie gładka masa. Odstawić do wystygnięcia. Masło utrzeć i stopniowo dodawać masę i spirytus. Kiedy masa jest gotowa, dodać wydrylowane wiśnie i wymieszać. Biszkopt przeciąć na pół i przełożyć masą. Można polać polewą czekoladową.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...