czwartek, 26 lipca 2012

Placek drożdżowy ze śliwkami - pyszny

Upiekłam placek z wiśniami. Na proszku, bo drożdży akurat nie było. "Dobry, ale lepszy drożdżowy". No więc cóż... upiekłam prawdziwego drożdżowca, tym razem ze śliwkami i prawie całkiem zgodnie z przepisem :) Placek wyszedł naprawdę smaczny "No... to jest placek!". Byłam ciekawa, czy skórka cytrynowa zmieni smak - wg mnie zmieniła, ale może dlatego, że - wiedząc o niej, wyczuwałam ją.
Polecam. Zdjęcie jakieś słabe (coś mi ostatnio fotografowanie nie wychodzi... ech)




Składniki
5 dag drożdży
50 dag mąki
ok. 1 szklanki mleka
10 dag margaryny
12 dag cukru
1 jajo
3 żółtka
cukier waniliowy,
otarta skórka z cytryny
sól
75 dag śliwek

Drożdże rozetrzeć z cukrem, rozprowadzić małą ilością ciepłego mleka, dodać trochę mąki, wymieszać i pozostawić w ciepłym miejscu do wyrośnięcia. Margarynę stopić. Wyrośnięty rozczyn dodać do przesianej mąki, dodać pozostałe mleko, żółtka, cukier, cukier waniliowy i sól. Wszystko razem dobrze wyrobić, pod koniec wyrabiania dodać stopiony tłuszcz, otartą skórkę z cytryny i dalej wyrabiać aż ciasto będzie odstawać od naczynia i ręki. Wyrobione ciasto przykryć czystą ściereczką i odstawić do wyrośnięcia. Wyrośnięte ciasto wyłożyć na blaszkę. Śliwki umyć, osuszyć i przekroić na połówki, usunąć pestki. Układać owoce na cieście jedna przy drugiej, skórką do spodu. [ja dorobiłam kruszyny i posypałam nimi placek - B.] Piec w nagrzanym piekarniku ok 30 min.

PS. Do ciasta już na samym końcu dodałam pół kieliszka spirytusu. Dzięki temu ciasto szybciej rośnie, a według mnie - nabiera jeszcze dodatkowego smaczku.

Przepis mam z książki:

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...