środa, 18 kwietnia 2012

Portugalski sernik na zimno

Zaciekawiła mnie nazwa, potem składniki, a najbardziej intrygowało mnie - jak ten sernik będzie smakował. Nie mogłam więc go nie zrobić, zwłaszcza, że amatorów takich deserów w domu nie brakuje. Z braku odpowiednich owoców zrezygnowałam z polewy owocowej, ale nadrobię te braki następnym razem. Przepis z tej strony. Podaję z moimi zmianami.




Spód:
150 g herbatników pełnoziarnistych
60 g miękkiego masła
pół tabliczki gorzkiej czekolady

Masa:
400 g  słodzonego mleka skondensowanego
200 g kremowego serka typu philadelphia
500 ml śmietany kremówki 30%
ziarenka wyskrobane z 1/2 laski wanilii
4 łyżeczki żelatyny


Spód:
Herbatniki rozdrobnić. W garnku rozpuścić masło i czekoladę, dodać herbatniki i wymieszać. Otrzymanymi okruszkami wyłożyć dno tortownicy. Wstawić do lodówki.

Masa:
W średniej misce zmiksować mleko skondensowane z serkiem kremowym i wanilią. W dużej misce ubijć na sztywno śmietanę. Żelatynę rozpuścić w 1/4 szklance gorącej wody. Jeszcze letnią żelatynę cienkim strumieniem wlać do ubitej śmietany ciągle miksując. Dodać do śmietany masę serowo-mleczną i ubijać jeszcze chwilę aż utworzą gładką masę. Wyłożyć całą masę na przygotowany spód i zostawić na całą noc w lodówce do zastygnięcia.

W przepisie jest jeszcze część dotycząca wierzchu - ja ją pominęłam, o czym wspomniałam wyżej.


3 komentarze:

  1. Nie ma na świecie skali, ani miernika
    do określenia pyszności tego sernika :)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Choćby nie wiem jak ten był pyszny, to i tak króluje sernik klasyczny

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Następnym razem dodam owoce na wierzch i pozycja sernika klasycznego będzie zagrożona...

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...