czwartek, 20 października 2011

Sernik ze śliwkami

Słyszałam, ba - sama robiłam swego czasu sernik z brzoskwiniami. Ale kiedy usłyszałam o serniku ze śliwkami, trochę się zdziwiłam... Sernik miał być pyszny i w ogóle wspaniały, w związku z czym - nie pozostało mi nic innego, jak tylko upieczenie go. Bardzo pozytywnie się zdziwiłam, bo sernik okazał się naprawdę pyszny :) Polecam! Przepis pochodzi z jakiejś gazety, ale niestety nie wiem, z jakiej.


Ciasto:
500 g mąki pszennej
2 łyżki kakao (zrezygnowałam)
3 łyżki śmietany (u mnie pewnie ze 6 bo ciasto nie chciało mi się kleić)
2 łyżeczki proszku do pieczenia
200 g margaryny
150 g cukru (zwyczajowo u mniej mniej)

Masa:
1 kg tłustego lub półtłustego twarogu, trzykrotnie zmielonego (u mnie ser z wiaderka)
200 g cukru
5 jaj
100 g masła
1 opakowanie budyniu waniliowego
skórka z cytryny (pominęłam)
1 łyżeczka proszku do pieczenia

Do obłożenia
400 g śliwek

Wszystkie składniki ciasta - oprócz kakao - zagnieść na kruche ciasto. Podzielić ciasto na dwie części, do jednej z nich wsypać kakao (ja tę część pominęłam, bo nie dodawałam kakao). Włożyć do lodówki. W tym czasie śliwki podzielić na połówki, wypestkować, cytrynę sparzyć. 
Masło stopić, ostudzić. Jajka ubić z cukrem, stopniowo dodawać ser, skórkę z cytryny, budyń, proszek do pieczenia. Cały czas miksować. Na koniec wlać delikatnie masło. Miksować tylko do połączenia składników.
Na blaszkę wyłożyć część ciasta (jeśli dodajemy kakao - będzie to ciemne ciasto). Na ciasto wyłożyć masę serową. Na wierzchu ułożyć śliwki i całość posypać kruszonką przygotowaną z jasnego ciasta. 
Piec 60 minut w temp. 190-200 stopni.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...