niedziela, 9 października 2011

Muffiny chałwowe

Bardzo lubię chałwę, a już połączenia chałwy i kawy... uwielbiam. Dlatego oczywistym jest, że musiałam upiec te muffiny, gdy tylko zobaczyłam je na tej stronie. Naprawdę polecam wszystkim tym, którzy lubią te klimaty smakowe... Mniam! Przepis podaję ze swoimi drobnymi zmianami.


Składniki:
100 g margaryny
1 jajko
1/2 mleka
2 łyżki kawy rozpuszczalnej rozpuszczone w 2 łyżkach gorącej wody
2/3 szklanki cukru
1 i 3/4 szklanki mąki
1/4 łyżeczki soli
1 i 1/2 łyżeczki proszku do pieczenia
12 kawałków chałwy waniliowej

W misce wymieszać rozpuszczoną i ostudzoną margarynę z cukrem, dodać jajko, letnią kawę i mleko. Wymieszać. W drugiej misce wymieszać składniki suche: mąkę, proszek do pieczenia i sól. Wlać mokre składniki do suchych i wymieszać do połączenia składników. Mogą pozostać grudki. Napełnić foremki do połowy, włożyć kawałek chałwy i przykryć masą. Piec ok. 20 minut w 180 stopniach.


2 komentarze:

  1. bardzo apetycznie to wygląda, ale mam pytanie natury... technicznej ;-) - czy piekłaś je w tych serwetkach? Bo tak to mi wygląda. I jeszcze masz specjalną formę do pieczenia muffin? Pytam, bo jeszcze nigdy nie piekłam. Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te serwetki to papier do pieczenia, tyle że pocięty na małe kwadraty, którymi wyłożyłam blaszkę do pieczenia muffin (mam tę "specjalną").

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...