sobota, 14 grudnia 2013

Śmietanowiec, czyli ciasto imieninowe

Niestety, dziś będzie bez wizualizacji. Ciasto robiłam po raz drugi i po raz drugi robiłam je na imieniny, tyle że tym razem na swoje. Ciasto w samym wykonaniu jest stosunkowo proste, wymaga jedynie odrobiny (jeśli nie więcej) cierpliwości i czasu. Po raz pierwszy ciasto piekłam ściśle według przepisu, drugi raz trochę improwizowałam. Przepis będzie taki jak w oryginale. Polecam, bo warto. A świadczy o tym chociażby fakt, że nie mam ani jednego zdjęcia. Chyba trzeba będzie jeszcze raz je upiec ;)

Upiec cienki biszkopt - ja piekę według mojego sprawdzonego przepisu, biszkopt z 5 jaj

Masa śmietanowa:
4 galaretki w różnych kolorach
szklanka cukru kryształu
1/4 szklanka słodkiego mleka
3 szklanki jogurtu naturalnego
1/2 l kwaśnej śmietany
2-3 łyżki cukru pudru
cukier waniliowy
3 łyżki żelatyny

Sposób wykonania

Dzień wcześniej rozpuścić galaretki (każdą osobno w 200ml wody). Gdy stężeją, pokroić w kostkę. Następnego dnia cukier kryształ i waniliowy rozpuścić w mleku i lekko podgrzać. Żelatynę rozpuścić w 4 łyżkach wody i połączyć z mlekiem i cukrem.
Śmietanę ubić z cukrem pudrem. Do masy dodać jogurt, mleko z żelatyną i pokrojoną galaretkę. Całość wymieszać.

Upieczony biszkopt zostawić we foremce. Wylać masę i wyrównać. Wstawić do lodówki.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...