sobota, 2 lipca 2011

Obiad: makaron z zielonym groszkiem

Lubię makarony :) Lubię makarony bez żadnych dodatków i makarony z sosami. Ten przepis - znaleziony na Kwestii Smaku - sprawił, że nabrałam wielkiej ochoty, by go wypróbować. I wypróbowałam. Jeśli chodzi o proporcje, nie trzymałam się ściśle przepisu: dałam 90 g boczku, 300 g makaronu, więcej groszku i nie użyłam soli. Czy to jednak czemuś przeszkodziło? Danie wyszło bardzo dobre. Polecam na obiad :)
Przepis podaję oryginalny, bez zmian - zanim jednak użyjecie soli, sprawdźcie smak potrawy, bo jak dla mnie boczek, który jest stosunkowo słony - wystarczy :)


Składniki:

1/3 szklanki zielonego groszku
2 porcje makaronu
50 g boczku
3 łyżki pokrojonej w kosteczkę młodej cebuli
50 g sera gorgonzola lub innego pleśniowego
1/4 szklanki śmietanki kremówki, ubitej
sól morska i świeżo zmielony czarny pieprz
do podania: rukola


Zagotować osoloną wodę w garnku, wrzucić groszek i gotować przez około 3 minuty do miękkości. Wyłowić łyżką cedzakową. Do wrzącej wody wrzucić makaron i ugotować al dente, odcedzić.
W tym czasie pokroić boczek na kawałki,włożyć na patelnię, smażyć z dwóch stron na wolnym ogniu przez kilka minut aż będzie chrupiący. Patelnię przetrzeć papierowym ręcznikiem i z powrotem włożyć boczek. Dodać cebulkę i poddusić na małym ogniu przez pół minuty.
Zmniejszyć ogień do minimum, dodać pokrojony na kawałki ser i wymieszać. Gdy ser się roztopi wlać ubitą śmietankę kremówkę, dodać groszek, doprawić solą i sporą ilością świeżo zmielonego pieprzu. Włożyć odcedzony makaron i wymieszać. Wyłożyć na talerze i posypać pokrojoną na kilkucentymetrowe kawałki rukolą.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...