niedziela, 29 stycznia 2012

Sernik cioci Eli

Serników podobno nigdy dość, ale chyba u mnie ostatnio jest ich naprawdę dużo... Dziś przepis, który dostałam od cioci kilka lat temu. Przepis na klasyczny, dobry sernik (żeby było idealnie, to podobno brakuje jeszcze rodzynek).



Składniki:
1,5 kg sera półtłustego
1,5 kostki margaryny (Palma)
2 szklanki cukru [dałam 1 i 1/3 - B.]
1 cukier waniliowy
3 łyżki mąki ziemniaczanej
2 płaskie łyżeczki proszku do pieczenia
12 dużych jajek
sok z cytryny lub starta skórka z pomarańczy

Do miksera wkładamy ser, cukier, margarynę, i żółtka i miksujemy (najlepiej podzielić sobie na części, np. trzy). Ubić białka. Zmielony ser przełożyć do dużej miski, dodać mąkę (wymieszaną z proszkiem do pieczenia), sok z cytryny i wymieszać. Dodać białka i delikatnie połączyć. Piec w gorącym piekarniku około godziny (niestety nie podam temperatury... ja piekłam w 190 stopniach godzinę i spód lekko się przypiekł).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...