poniedziałek, 15 sierpnia 2011

Placek ze śliwkami

Przepisy na placki ze śliwkami pojawiają się w zasięgu mojego wzroku wtedy, gdy nie mam śliwek pod ręką. A gdy mam śliwki - nie mogę znaleźć żadnego interesującego przepisu. Wykorzystałam więc przepis na placek w wiśniami i dałam do tego własne kruszyny. Wyszło pysznie (zwłaszcza, gdy było jeszcze ciepłe!)



Ciasto:
200 g margaryny
200 g cukru (dałam mniej)
400 g mąki
4 jaja
opakowanie cukru waniliowego
opakowanie proszku do pieczenia (dałam 3 płaskie łyżeczki)


Obłożenie:
70 dag śliwek węgierek pokrojonych na małe kawałki

Kruszynki:
50 g margaryny
łyżeczka cukru waniliowego
mąka

Mąkę wymieszać z proszkiem do pieczenia. Pozostałe składniki ciasta ubić w misce na puch i wymieszać z mąką. Piekarnik nagrzać do temp. 180 stopni. Blaszkę wyłożyć papierem do pieczenia i wyłożyć papierem. Wyłożyć ciasto, obłożyć śliwkami i posypać przygotowaną kruszonką. Piec ok. 45 minut (aż wierzch będzie ładnie przyrumieniony.




Przepis na ciasto mam z książki


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...