środa, 26 czerwca 2013

Placek budyniowy z brzoskwiniami

Mam na pewno przepis na ciasto z budyniem i jabłkami. Robiłam je i wiem, że było pyszne. Kilka tygodni temu znalazłam w kalendarzu skserowany przepis na to ciasto. Wiedziałam, że na pewno wyjdzie smaczne, więc nie czekałam długo i upiekłam je. Polecam. Idealne na niedzielną popołudniową kawę.




Składniki:
250 g margaryny
2 jajka
1 l mleka
3 szklanki mąki pszennej
1 szklanka cukru pudru+do posmarowania
2 opakowania cukru waniliowego
2 łyżeczki proszku do pieczenia
1 łyżka mąki ziemniaczanej
2 opakowania budyniu waniliowego
2 łyżki cukru
puszka brzoskwiń

Mąkę pszenną przesiać z proszkiem do pieczenia. Dodać margarynę, cukier puder, cukry waniliowe oraz 2 jajka. Całość połączyć i zagnieść gładkie ciasto. Owinąć folią i wstawić do lodówki na pół godziny. Po tym czasie odkroić 3/4 ciasta, po czym wylepić nim dno prostokątnej foremki.
Oba budynie waniliowe i mąkę ziemniaczaną wymieszać z 1 szklanką mleka. Pozostałe mleko zagotować z dodatkiem cukru. Następnie wlać mieszankę z proszkiem budyniowym i, cały czas energicznie mieszając, gotować na małym ogniu do uzyskania gładkiego oraz gęstego kremu. Budyń lekko ostudzić. Jeszcze ciepłą masę budyniową wyłożyć na kruchy spód. Wierzch wyrównać. Brzoskwinie odsączyć i pokroić na mniejsze kawałki.. Następnie rozłożyć równomiernie na budyniowym kremie. Na brzoskwinie zetrzeć pozostałe ciasto (ja zrobiłam kruszyny). Całość wstawić do nagrzanego piekarnika (160 stopni) i piec 45 minut. Przed podaniem ciasto posypać cukrem pudrem.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...