niedziela, 15 marca 2015

Ciasteczka marchewkowo-owsiane

Ostatnio mam lenia na pieczenie. Zjeść coś słodkiego mam ochotę zawsze, ale żeby zrobić - to niekoniecznie. Dlatego ostatnio najczęściej piekę coś "na szybko", sprawdzonego i niewymagającego. A że blog Arabeski bardzo mi się spodobał i są tam ciekawe przepisy, udałam się tam po inspirację weekendową. No i znalazłam! Ciasto marchewkowe jest u mnie bardzo lubiane, prawie tak samo jak ciasteczka owsiane. A tutaj - proszę bardzo! Połączenie jednego i drugiego. Nie mogłam obok tego przepisu przejść obojętnie. Polecam. Zwłaszcza, że dochodzą mnie głosy, że ciastka rewelacyjne. Przepis, z którego korzystałam, znajdziecie tutaj. A ja podaję go z moimi zmianami.



 Składniki:
2 szkl. mąki pszennej
1 łyżeczka proszku do pieczenia
1/4 łyżeczki soli
1 łyżeczka cynamonu
2/3 szkl. oleju
6 łyżek białego cukru
2/3 szkl. ciemnego brązowego cukru
2 łyżeczki ekstraktu waniliowego
2 duże jajka
1 szkl. płatków owsianych
1 i 1/3 szkl. startej marchewki
1 szkl. bakalii (u mnie mieszanka keksowa, mogą być rodzynki, orzechy - co kto lubi)

W jednej misce wymieszać razem mąkę z proszkiem do pieczenia, solą i cynamonem. W drugiej zmiksować olej z cukrami i wanilią. Dodać jajka i miksować jeszcze przez około minutę. Dodać mieszankę mączną i wymieszać. Następnie połączyć z płatkami owsianymi, marchewką, bakaliami. Ciasto nakładać łyżką na blachę i piec w temperaturze 180 st.C przez 20 minut.

Z podanej porcji wychodzi ok. 32 ciasteczek.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...