niedziela, 2 października 2011

Racuchy

Pamiętam, że gdy byłam mała, racuchy pojawiały się od czasu do czasu na obiad. Lubiłam je, ale nie był to mój ulubiony posiłek. Teraz - od czasu do czasu - bardzo lubię je jeść. Te "chodziły za mną" co najmniej od tygodnia. Dziś wreszcie je usmażyłam. Były naprawdę smaczne. Polecam!



Składniki:
15 g drożdży,
50 g cukru,
250 ml mleka,
250 g mąki,
2 jajka,
50 g tłuszczu,
tłuszcz do smażenia

Drożdże rozmieszać z łyżeczką cukru i 1/2 szklanki ciepłego mleka. Kiedy rozczyn urośnie wlać go do mąki. Następnie dodać utarte z cukrem jajka, resztę mleka i stopiony tłuszcz. Wybić dobrze łyżką, aż pojawią się pęcherzyki (ciasto powinno mieć konsystencję śmietany). Pozostawić do wyrośnięcia, a następnie smażyć na gorącym tłuszczu. Podawać z ulubionymi dodatkami. U mnie w domu - racuchy je się z cukrem.


Przepis mam z książki "Kuchnia polska"



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...